Nyhedsbrev 20. april 2024

Konstituering af bestyrelsen
Bestyrelsen har holdt sit første møde, og er nu endeligt konstitueret med Carina (have 127) som formand, Maibritt (have 147) som kasserer og Thomas (have 33) som næstformand. Carina og Maibritt var allerede valgt til deres poster på generalforsamlingen, Thomas fortsætter i øvrigt som webmaster og sekretær. Du kan se referatet på hjemmesiden under Bestyrelsen > Referater af bestyrelsesmøder eller ved at klikke her. Referatet af generalforsamlingen er også klar, og ligger på hjemmesiden under Generalforsamlinger > Generalforsamling 2024 eller ved at klikke her.
Formands-telefon
Vi har besluttet at anskaffe en telefon til formanden for at undgå sammenblanding afforeningsarbejde og privatliv. Telefonnummeret er 93 80 81 90, og vil være i funktion i løbet af næste uge (vi venter på et SIM-kort).

Pligtarbejde
Vi nærmer os årets første pligtarbejde, som er søndag den 12. maj kl 9-12. Inden pligtarbejdet er der fra kl 8:30 morgenmad og kaffe til de morgenfriske.

Alle, der ikke har andre opgaver i foreningen, skal møde op, og skal sørge for både ved start og ved slut at få et kryds (et halvt kryds ved start og et halvt kryds ved slut). Der er pligtarbejde fire gange i år, og den enkelte have skal have tre hele krydser. For hvert manglende kryds vil man blive opkrævet 600 kr.

Hvis man ikke har mulighed for at deltage på de dage, der er pligtarbejde, kan man få tildelt andre opgaver. Man kan også, hvis man fx er fysisk ude af stand til at deltage, blive fritaget for pligtarbejdet. Man skal, hvis man ønsker fritagelse, møde op på dagen eller forinden henvende sig til formanden.

Kontrollanter til Fælleshuset efterlyses
Vi har brug for folk, der vil ind- og udskrive dem, som lejer Fælleshuset. Indskrivning består i udlevering af nøgle og gennemgang af faciliteterne, udskrivning består af tjek af service og rengøring samt modtagelse af nøgle. I øjeblikket er John 9, Tim 17 og Sonja 137 på opgaven. Opgaven træder i stedet for pligtarbejde til de opgaveansvarlige.

Storskalds-datoer
Flere har bemærket, at der den 22. september både er pligtarbejde og containere til storskrald og haveaffald. Det er ikke tilsigtet, idet datoen for containere er ændret af kommunen til den 22. september. Vi håber ikke, at sammenfaldet af datoer bliver et stort problem, og satser på, at det kan klares med fleksibilitet fra containerhold og pligtarbejdere. To af storskralds-datoerne endte meget tæt på hinanden, og vi har derfor beluttet at aflyse containere til storskrald og haveaffald den 1. september. Opslagstavlen med de seneste datoer kan ses på hjemmesiden under Praktisk info > Opslagstavlen eller ved at klikke her

Vi ønsker alle en god sæson.

Venlig hilsen

Bestyrelsen